Veelgestelde vragen Administratie

De meest gestelde vragen van Koos Rook Financiële diensten vindt u hier.

Mocht uw vraag er niet tussen staan of wilt u verduidelijking? Neem dan contact met ons op.

Wat kan een Koos Rook Financiële Diensten voor mij betekenen?

Koos Rook Financiële Diensten biedt u de administratieve ondersteuning die u wenst, met name voor het midden- en kleinbedrijf.

We verzorgen de gehele boekhouding en kunnen de complete administratie uit handen nemen. Hierbij kunt u denken aan het verwerken van jaarmutaties, het uitbrengen van de jaarrapporten, het verzorgen van uw loonadministratie en uw aangiftes omzet-, loon-, inkomsten- en vennootschapsbelasting. Ook voor fiscaal advies kunnen wij u uitstekend van dienst zijn.

Ben ik wettelijk verplicht om mijn administratie bij een administratiekantoor te laten doen?

Nee. Wel heeft u wettelijk, administratieve plichten na te komen. De wettelijke verplichting voor het correct voeren van een administratie komt voort uit het burgerlijk wetboek boek. U kunt o.a. in problemen komen op het moment dat u uw administratie niet correct indient en zelfs wanneer u het niet lang genoeg bewaard.

Ik ben een ondernemer. Heb ik wel een administratiekantoor nodig?

Ja, want ook ondernemers hebben een financiële administratie en zijn belasting verschuldigd. Juist voor eenmanszaken zijn veel fiscale voordelen weggelegd. Maar die moet u dan wél kennen. Het in de arm nemen van een administratiekantoor kunt u zien als een waardevolle investering. Wij zorgen ervoor dat uw onderneming gebruik kan maken van alle belastingvoordelen. Ook kunnen we u helpen bij het efficiënter verwerken van uw administratie.

Welke gegevens moet ik aanleveren voor het opstarten van mijn boekhouding?

Wij vragen alle benodigde gegevens van u op, zodat het u weinig tijd en moeite kost. Met deze informatie kunnen wij snel aan de slag met uw boekhouding. Indien u dit wenst nemen wij contact op met uw huidige administrateur of accountant, om uw gegevens naadloos aan te sluiten.

Hoe lever ik mijn de stukken van mijn boekhouding aan?

Digitaal of bij ons op kantoor. De stukken moeten wel compleet zijn.

Kom ik in aanmerking voor de KOR? (kleineondernemersregeling)

De Kleineondernemersregeling is een vrijstelling van btw. Als u aan specifieke voorwaarden voldoet en kiest voor de KOR, dan hoeft u geen btw meer te berekenen aan uw klanten. U kunt echter ook geen btw meer terugvragen over uw kosten.
Wilt u weten of u in aanmerking komt voor deze regeling? Wij rekenen het heel graag voor u uit.

Kan Koos Rook Financiële Diensten het contact met de belastingdienst voor mij uit handen nemen?

Ja. Wij kunnen dit geheel of gedeeltelijk, in overleg met u, doen. Uiteraard blijft u zelf altijd verantwoordelijk.

Nemen jullie voor ons ook de loonadministratie uit handen?

Ja, wij kunnen voor u de gehele loonadministratie uit handen nemen en voor u verzorgen.